TÜBİTAK 2209-A - Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı (Mart 2025) Kapsamında Kabul Edilen "İşletmelerin Femvertising ve Femwashing Uygulamalarına Yönelik Reklamlarının Genç İş Gücünün İşveren Markası Algıları Üzerine Etkisi: Küresel Kalkınma Perspektifinde Nitel Bir Araştırma" Projesi
Proje Ekibi:
- Doç. Dr. Nuray AKAR (Akademik Danışman)
- Elifnaz Berrak AYDINLI - Akdeniz Üniversitesi, Uygulamalı Bilimler Fakültesi, Yönetim Bilişim Sistemleri Bölümü 2. Sınıf Öğrencisi (Başvuru Sahibi)
Proje Bütçesi: 9.000 TL
Proje Süresi: 12 Ay
Proje Özeti: Son yıllarda işletmelerin toplumsal cinsiyet eşitliği konularına artan ilgisi ile birlikte femvertising (feminist reklamcılık) ve femwashing (yüzeysel cinsiyet eşitliği vurgusu) stratejileri hem işveren markası yönetiminde hem de toplumun sosyal gelişimi açısından öne çıkmıştır. Bu proje, işletmelerin toplumsal cinsiyet eşitliğini konu alan reklamlarının işveren markası algısına etkilerini nitel araştırma yöntemleriyle incelemeyi amaçlamaktadır. Özellikle potansiyel çalışan adaylarının bu reklamlara dair algılarını anlamak, işletmelerin toplumsal cinsiyet eşitliğine yönelik gerçek ve yüzeysel yaklaşımlarının iş gücü piyasasında ne şekilde algılandığını ortaya koyacaktır. Proje, femvertising ve femwashing stratejilerinin yalnızca marka ve pazarlama iletişiminde değil, işveren markasının sosyal sürdürülebilirlik açısından da değerlendirildiği özgün bir çerçeve çizecektir. Ayrıca, bu çalışmanın bulguları, hem ülkemizin On İkinci Kalkınma Planı (2024-2028) kapsamında hem de Birleşmiş Milletler Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları (SKA) bağlamında toplumsal cinsiyet eşitliği ve ekonomik kalkınma hedeflerine ulaşmada işletmelerin toplumsal sorumluluğuna ışık tutacaktır.
Eklenme tarihi: 10.04.2025 12:46:59
Son güncelleme: 10.04.2025 12:46:59
Son güncelleme: 10.04.2025 12:46:59